måndag 6 augusti 2012

Gött avslut på semestern!

Jobbet närmar sig åter med raska steg och vad gör man inte in i det sista,jo fiskar såklart!
Igår kväll begav jag mig ut några timmar till mitt privata hemmavatten.
Tidigare på dagen hade jag varit över vid vattnet och mäskat upp med 2 kg boilies så förhoppningarna var stora när jag kom ner till vattnet och såg mycket aktivitet från fisk.


Kan det bli mer avslappnande än att luta sig tillbaka i stolen bakom spöna och bara lyssna på naturen.
Strax efter kl 18:00 var spöna laddade för karpfiske och nu var det bara att vänta.
Under tiden ringde jag ägaren till vattnet som eventuellt skulle komma ner och hälsa på med sin vakthundar.
Ring om du får fisk så kommer jag ner direkt sa han.


Timmarna gick och kl 20:00 började min ena hangers bete sig märkligt,larmet gav ifrån sig några enstaka pip.
Jag vevade in lite lina men samma fenomen uppstod.
Sutare tänkte jag,lyfte spöet och började veva in.
Det visade sig att jag fått ett drop back och det var något betydligt tyngre än en sutare som dragit in mot vassen brevid mina spö.
När jag väl fått spänst på linan så fick jag smaka på några run innan jag äntligen kunde sluta håven om fisken.
En vacker spegelkarp,vågen stannade på 4110 gr.
Tagen på Nutrabaits pineapple & N-butyric.
Ett bete som jag haft goda resultat av i fler vatten.

Efter att ha ringt ägaren kom han ner raskt och hjälpte mig att fotografera fisken innan den återfick sin frihet.
En mycket trevlig ägare av vattnet och vi satt och diskuterade fiske osv och tiden tickade.
Det hade nu gått 1 timme sen fisken landades och vårt samtal avbröts abrupt av ett ylande larm.
Upp med spöet men jag fick bara precis känna spöet bocka sig och sen klev fisken av kroken.
Klockan var nu 21:00 och jag var trots allt nöjd med kvällen,en karp och ett missat run så spänningen var på topp.
Sakta började jag plocka ihopa kringutrustningen och just som jag håller på så drar det åter iväg på mittenspöet,klockan 21:30.
Samma spö och bete som jag tidigare fått upp kvällens karp på.
Tyvärr klev denna också av kroken.
Efter det beslöt jag mig för att packa ihopa och bege mig nöjt hemmåt.

Nu är semestern slut men jag planerar redan in för karpfiske längre fram i augusti på några av mina fridagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar