tisdag 27 mars 2012

Premiär!

I måndags 26/3 var det dags att damma av och blöta spöna.
Premiär och en ny säsong inledd.
Lite ringrostig fick man packat ihopa sina grejor och begav sig till hemmavattnet sen eftermiddag.
Några dagars förmäskning med partiklar kunde ju aldrig vara fel,samma plats som tidigare år levererat karp.

Väl på plats låg vinden svagt på min tilltänkta fiskeplats.
Ivrigt upp med alla grejorna och agna krokarna.
Valet blev mindre beten som smaksatta popup majskorn,skivade tigernötter och sista spöet Maniline Essential
Opal boilie.
Två av riggarna placerade jag på den mäskade platsen medans sista riggen placerade en bit utanför.
Det dröjde någon timme i stolen innan Delkim larmet gav ifrån sig en skön "sång",snabbt upp ur mitt soffläge och kroka fisken.
Dom första vevtagen när jag lyft spöet kändes som jag hade fast fisk men sen släppte det och det var bara att besviket veva in kroken.
Fisken som gäckade mig tog sig bara ett smakprov av tigernötterna.

Resten av tiden hade jag en svag indikation av intresse efter boilien men mer än så hände inte.
Mörkret började lägga sig över vattnet och det var rått i vinden,så det vara bara att packa ihopa och bege sig hemåt för denna gången.

Jag vill helst njuta av mitt karpfiske ute i naturen,varma vår och sommarkvällar är dom mest idealiska för mig.
Men skam den som ger sig,det finns varma kläder och nog allt lurar man förhoppningsvis upp någon vårkarp snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar