söndag 22 januari 2012

Karpsugen

Här händer inte allt för mycket men suget efter att få komma ut och sitta bakom spöna igen gör sig påmint på tålamodet.
Dagarna strycks en efter en på kalendern och snart är januari över.
Någonstans finns förhoppningarna om en tidig vår och orealistiskt tänkte man att kanske vänder det redan nu i februari då vintern varit ovanligt grön.
Idag dom första snöflingorna i sydliga skåne för att lägga sig som ett vitt täcke på marken.
Men planeringen såhär års är inte helt livlös,jag har redan bokat in tid för 2012 års karppass.
Förhoppningarna är stora om att det ska bli ett spännande år.
Det blir även ut och träffa nya karpfiskande entusiaster.
Redan planerat för att lägga några dagars pass tillsammans med en främmande karpfiskare,ser fram emot det.
Förhoppningarna är att det blir trevligt och att vi kan lära oss något av varandra,byta tips och ideer kring karpfisket.
Och givetviss lura upp några karpar.

Sålänge är det bara att ge sig till tåls och som tröst för det tråkiga vädet så har man tid på sig att botanisera bland alla wepshopar.
Lite bra att ha samt ny fräsch lina inför 2012 års utmaningar blir det i varukorgen.

8 kommentarer:

  1. Gjør som jag: trimma moppen :) Blir troligen ny luftburk och en dyno kørning. Ska ge upp til 130 pollar på bakhjulet. Å så bygger vi hus førståss. /BB

    SvaraRadera
  2. Nja BMW'n är inte mycket att trimma.
    Men jag har skaffat en nyare plåtburk så det är möjligt att den kommer få lite extra under huven.

    Ska du trimma borde du också satsa på ett helsystem,men hur mycket det ger extra på din kan jag inte svara på.Sen är det också dyrare än vad det smakar,om du inte får tag i nåt begagnat rör.Somliga hojar är det oväsentligt medans andra kan få ut 8-12 pollar extra med system,filter,justerings av förgas/insprut.
    Nu vill jag ut och trimma karpspöna men isen har lagt sig här i skåne,troligen för att stanna.Februari är ju en sådan månad.

    SvaraRadera
  3. Ny plåtburk, menar du TV?? :)

    Egentligen hadde væll det besta varit å byta syckel til en SDR eller en RC8. Men jag e nøjd med det jag har, før stunden. Mycket av det jag gjør skall också resultera i en syckeln som er jæmnare i gången vid av och på gas, samt mer moment. Men det återstår och se nær alt ær monterat och CPUn har ny programvara.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny TV?
      Nix jag har köpt en något vassare 4 hjulad kärra med några hk extra under huven,Turbo.
      Så nu spinner plåtlådan och gör åttor på asfalten ha ha.
      Ska bli spännande o höra sen hur du upplever hojen efter justeringarna.

      Radera
  5. http://ut.no/artikkel/1.7960761

    SvaraRadera
  6. Ha ha ett lysande tips men attans så skumt det skulle kännas om man börjar gå runt med ett paket tamponger i sin packning.

    SvaraRadera
  7. Var før det, du kan alltid skylla på näseblod.

    SvaraRadera