tisdag 23 november 2010

Ett fynd - Smartcast


Efter att ha läst om Luis flitiga användande av Smartcast lod vid karpfiske med gott resultat så
beslöt jag mig för att titta närmare på denna.
Och med lite tur och rättan tidpunkt kom jag över en helt ny Smartcast RF10 e för 700 kr på annons,vem kan låtabli när den annars kostar kring 2000 kr.
Killen som sålde den hade vunnit den på någon fisketävling men hade själv inte bruk för den till det fiske han bedriver,det passade mig alldeles utmärkt.
Nu återstår det att läsa på instruktionsboken och bekanta sig med redskapet.
Tanken är att jag ska ha bruk för lodet till att läsa av vattnens bottnar,djup men ett mål är också att försöka få några karpar att fastna på skärmen.
När man väl fått hum om hur den funkar får jag hoppas att det blir en väl investerad affär.
Nu ska här ut och kartläggas sjöbottnar.

2 kommentarer:

  1. He he den var bra den.
    Jag kunde inte motstå 700 kr för en oanvänd ny sådan.
    Kostar kring 2000 kr i butik.
    Nu kan man läsa av vattnet o lägga ut där karparna håller till,det är förhoppningen iallafall.
    Kanske får karparna i Östra passa sig nu.

    SvaraRadera