fredag 27 december 2013

Årets sista karppass

Taggad inför ett sista decemberpass efter karp.
Vädret har länge varit milt för att vara vid denna års tid och det är inte helt chanslöst att få knipa åt sig en karp att syna på mattan.
Sagt och gjort hade jag lite motsträvigt gett mig och kommit överens med Ronnie Bertilsson (en duktig och hjälpsam karpfiskare) om ett sista karppass för i år och innan den stundande julhelgen.

Efter att lodat av vattnet så placerade vi ut våra riggar med maggots och pop up boilies.
Ronnie hade något mindre missat run och jag fick nöjt nöja mig med två pip vid olika tillfällen under passet.
Tyvärr blev det ett blankt pass men ack så trevligt ändå.
Denna årstid när det mörknar fort är det också trevligare att vara fler under mörkrets timmar.

Det blev två nätter i ett växlande väder och ett blött packande av utrustningen.
Men nu har jag provat detta också och är öppen för att testa det igen även om chansen att få en karp på kroken är betydligt svårare vid denna årstid.
Nu dröjer det nog inte förens till våren innan jag blöter karspöna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar