söndag 7 juli 2013

Ett karppass mellan 4-5 junli

Efter vårt senaste karppass så kände Christoffer och jag att abstinensen efter att få sitta bakom spöna igen inte var helt tillfredsställd.
Så vi bestämde oss åter för fiske men denna gången bara en natt.
Prognosen för vädret såg också stabilare ut jämfört mot vårt förra pass.
Vi anlände vårt vatten vid middagstid, startade grillen och fick upp spöna efter att vi avnjutit vår lunch.
Efter att spöna var på plats så försökte vi oss också på lite ytfiske i ett hörn men karparna var svårflörtade.

Hela dagen gick men det var skönt att luta sig tillbaka och njuta av solen.
Trots att vi mäskat upp våra platser så såg vi inte mycket aktivitet.

Kvällen närmade sig och det var åter dax att starta grillen samt spå om när första karpen skulle hugga.
Kväll/natt och tidig morgon hade tidigare gett resultat.
Mitt under matlagningen,tidig kväll fick jag ett run men tyvärr när jag lyfte spöet så var där inget motsånd.




Klockan hade passerat midnatt och vi satt och ljög för varandra, plötslig kl 00:30 drog det iväg på mitt högerspö som var placerat närmare vasskanten.
Efter en enklare match kom denna spegelkarp upp på 3100 gram.
Åter levererade The Solution medans dom andra spöna agnade med andra boilies låg orörda.
Nu trodde vi att fisket skulle lossna men icke, natten och tidig morgon förblev lugn.



Inte förens kl 09:00 skulle det åter dra iväg på mitt högerspö, även denna gång på The Solution.
Upp kom ytterliggare en mindre spegelkarp på 3880 gram.
Efter det var där inte mycket action men vi beslöt att fiska ända fram till tidig eftermiddag, utan något vidare resultat.
Fast att inte Christoffer hade haft någon indikation på sina spö så var vi nöjda med fisket, vi fick trots allt komma ut och njuta av ett rogivande fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar