tisdag 25 juni 2013

Cygnet Grand Sniper Supreme Pod


Det var ett tag sen jag var ute och metade karp pga tids brist och abstinensen är nu hög kan jag säga.
Under tiden har jag iallafall hunnit köpa på mig en rod pod.
Har länge kört med banksticks och buzzerbars men kommit till insikt att det funkar inte riktigt vid alla vatten utan diverse svordomar pga för hård eller stenig mark och bryggor.
Jag vill ha spöna stående rakt och prydligt vilket det oftast inte blir till belåtelse med banksticks.
Tanken var egentligen att köpa något billigare och enklare men oftast finns det inga bra genvägar för det så det fick bli en lite "lyxigare" rod pod av märket Cygnet.
Många har lovordat och talat för deras podar även om dom kostar lite mer.
Jag kom över en begagnad Cygnet Grand Sniper Supreme Pod i bra skick, det tog först lite emot att lägga över tusen kronor på en pod men när jag väl fick hem den så kändes den rejäl och med många inställningsmöjligheter.
Medföljande till denna rod pod är teleskop bankstick i olika längder, buzzerbar för 3 respektive 4 spön och en kraftig tillhörande väska.
Inställningsmöjligheterna är många och trots alla små finesser så känns det som en gediget genomtänkt rod pod som förhoppningsvis ska falla mig ännu mer i smak vid användandet och hålla i många år.
Har ännu inte haft möjligheten att testa den live med spöna redo för karp men det kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar