måndag 6 maj 2013

Premiärfiske till helgen 10-12 maj

Till kommande helg, fredag- söndag 10-12 maj blir det årets första premiärfiske riktat efter karp.
Kan kännas lite sent om man vill, ska hänga med fångsterna på karp som redan gjorts runt om i landet.
Men familj, jobb kräver sin tid och alla andra måsten i vardagslivet.
Jag kan väl också tillägga att jag gärna är bekväm och njuter av vårvärmen än fryser i jakt på tidig karp.

Christoffer, en vän och en av dom bästa karpfiskarna jag träffat och lärt känna har plågats en hel vinter för att åter få friheten att sätta oss bakom spöna, med grillen igång och vars en knäckt öl.
Han är en lugn och harmonisk person och vi drar ofta jämt i våra funderingar och ideer kring fisket och allt runt om, så jag ser fram emot våra pass.
Det är trevligt för det är långt ifrån alla karpfiskare man träffat som har fötterna på jorden och man kan släppa in som sin fiskebroder.
Vi brukar alltid ha en liten fiskeduell om vem som fångar först, störst och flest karpar.
Utan någon avundsjuka osv glädjs vi åt varandras fångster och hur karpen utvecklas i vårt gemensamma vatten är av större vikt för oss.

Har redan förra veckan börjat förmäska med pellets,boilies och partiklar.
Denna veckan, innan fisket tänkte jag dra ner mängden mäsk och koncentrera det mer på dom platser vi tänkt att fiska av.

Håller tummarna för att vi kommer få något spöböj men oavsett vilket så brukar våra pass bli trevliga.
Det ska bli skönt att få damma av spöna och ringrosten som man brukar säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar