lördag 28 april 2012

Inte populärt,bäst jag drar ut......

Idag fick jag ett litet ryck och begav mig för några timmarns eftermiddagsfiske i "himavaned"
Dom färska shity lobster boiliesen låg djupfrysta.
En smart lösning tänkte jag och tog upp några stycken för att köra dom i micron på upptining.
Detta blev icke populärt,svordomar och att det var sista gången jag tinar karpbullar på det viset fick jag höra.
Bäst jag drar tänkte jag för det luktade verkligen inte nybakade kanelbullar,utan stank i hela köket.

Väl vid vattnet åkte några händer fulla med boilies ut och sen var det dags att ladda spö efter spö med smaskiga riggar.

Systern ville gärna följa med och fick bli min fiskeassistent.
Vi hann bara få i det första spöet och medans jag håller på att iordningställa spö nr 2 så drar det iväg .
Denna vackra spegelkarp föll för en shity lobster boilie.

Någon timme senare och nu alla 3 spöna iordning  så drog det iväg igen.
Där emellan hade vi haft en karp som släppte några meter från kanten.
Nåväl nästa karp var en mindre spegelkarp som föll för Nutrabaits pineapple boilie,spetsad med en shity lobster popup.
En snygg snowman presentation blev för mycket för denna vackra skapelse.
Nu är man taggad till tusen på karpfisket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar